Verslag ondernemingsraad
2020 was voor de ondernemingsraad het derde en laatste jaar van de zittingstermijn. In december 2020 zijn er verkiezingen gehouden en heeft er een drietal mutaties in de samenstelling van de OR plaatsgevonden. Deze wijzigingen zijn 1 januari 2021 van kracht geworden.
De samenstelling van de ondernemingsraad in 2020 was als volgt
Naam | Rol | Benoemd sinds |
Hilco Dekker | Voorzitter | januari 2018 |
Jeanine Hollander | Vicevoorzitter | januari 2018 |
Randy Soemosemito | Secretaris | maart 2019 |
Johannes Wanders | Vicesecretaris | januari 2018 |
Annuska Sohilait-Piete | Lid | januari 2018 |
Arjan Moes | Lid | januari 2018 |
Alfred Alkema | Lid | januari 2018 |
De ondernemingsraad is aangesloten bij het Platform Ondernemingsraden van de noordelijke provincies. Dit platform bestaat uit vijf corporaties en wordt gefaciliteerd door een externe adviseur. Normaliter zijn er twee bijeenkomsten per jaar. In 2020 is het door corona bij één bijeenkomst gebleven. Het onderwerp op deze bijeenkomst betrof de arbeidsvoorwaarden en de aanpassingen hierop door corona.
De ondernemingsraad vindt het van belang om vanaf het begin mee te denken over nieuw te formuleren beleid. Naast elkaar en niet achter elkaar. In het kader hiervan werken we veelvuldig in co-creaties. Dit bevordert een snellere doorlooptijd van de te behandelen onderwerpen.
Vergaderingen 2020
- Ondernemingsraad - 6*
- Ondernemingsraad met Directeur Bestuurder - 6*
- Ondernemingsraad met Raad van Commissarissen - 1*
- Bedrijfsarts -1*
- Vertrouwenspersoon - 1*
Deze bijeenkomsten hebben veelal digitaal plaatsgevonden met het gebruik van Microsoft Teams
Cursussen
- Inspiratiesessie OR
- E-learning succesvolle verkiezingen
Er stonden meerdere cursussen (individueel) gepland, maar door corona konden deze geen doorgang vinden.
Adviesaanvragen
- Duurzaamheid
- Benoeming nieuwe Directeur-Bestuurder
Informatierecht
- Jaarverslag
- Begroting
- T-rapportages
Organisatieontwikkeling
- Digitale Dienstverlening
- Ontwikkeling afdeling Vastgoed
- Ontwikkeling afdeling Klant
Co-creaties
- Arbo Commissie
Corona
- ICT uitrusting mobiele werkplek
- Wijziging methodiek woon werkverkeer
- Coronavergoeding
- Vinger aan de pols
- Aandacht voor werken in de toekomst
Benoeming nieuwe Directeur-Bestuurder
- Gesprek gevoerd met de beoogd Directeur-Bestuurder. Met positieve afloop
Arbo
- Kantoortuinen
- Toiletvoorziening Oosterwolde
- Ziekteverzuim
- Signaaltraining (team)managers
Raad van Commissarisen
- Nieuw contactpersoon OR vanuit Raad van Commissarissen vanaf 1 januari 2020 is dat Denise Kásova
Arbeidsvoorwaarden
- Start gemaakt met het proces voor de nieuwe arbeidsvoorwaarden per 1 januari 2022